Student Executive Elections

Student Section Election Candidates


Chair-Elect Applicants

Alejandra Botia

Statement of Intent (English):

I am applying to the Chair-Elect position because I strongly believe in the CPA’s initiative to advocate for students, and to provide access to opportunities that support their interests, hopes, and overall professional and academic growth. I feel passionate about advocating for students who are determined to grow our profession with the overall goal of promoting psychological health.

 

I served as a CPA Undergraduate Student Representative in 2013. Since then, I have continued to discover my passion for leading initiatives focused on promoting student engagement, leadership, and wellness through my work with student communities and esteemed professors in various positions. A few of these experiences included being a Student Engagement Leader, a Graduate Research Specialist with the Institute for the Scholarship of Teaching and Learning, and a Team Leader for a peer support group focused on supporting student’s mental health. Recently, I joined the Graduate Student Society as Council Member and Graduate Student Representative, where I sit on the Academic and External Affairs, as well as the Elections Committees. Through these leadership opportunities, one of my biggest sources of inspiration has been working on teams that genuinely care about giving students a voice and supporting them in actively shaping their educational experiences according to their goals.

 

As we grow into leaders in our profession, our voices matter in directing the trajectory of our field. I believe that our ideas can lift each other up and inform opportunities that will nurture our professional identities. If elected, it will my mission to ensure that there are open channels of communication for student’s voices to be heard. I will work tirelessly with the rest of the student executive team to bring forth ideas, opportunities, and initiatives. My main goal will be to continue to advocate for student engagement, diversity, leadership, and professional growth.

Déclaration d'intention (French) :

Je présente ma candidature au poste de présidente élu parce que je crois fermement en l’initiative de la SCP de défendre les intérêts des étudiants et de donner accès à des possibilités qui soutiennent leurs intérêts, leurs espoirs et leur croissance professionnelle et académique en général. Je me sens passionné par la défense des intérêts des étudiants qui sont déterminés à développer notre profession dans le but global de promouvoir la santé psychologique.

 

J'ai été représentant des étudiants de premier cycle de la SCP en 2013. Depuis ce temps, j'ai continué à découvrir ma passion pour les initiatives de premier plan axées sur la promotion de l'engagement, du leadership et du bien-être des étudiants grâce à mon travail avec les communautés étudiantes et les professeurs occupant divers postes. Quelques-unes de ces expériences étaient le fait d'être une Leader d'Engagement Étudiants, une spécialiste de la recherche aux cycles supérieurs à l'Institut des Bourses d'Enseignement et d'Apprentissage et une chef d'équipe pour un groupe de soutien par les pairs axé sur le soutien à la santé mentale des étudiants. Récemment, j'ai rejoint la Société des Étudiants aux Cycles Supérieurs en tant que membre du conseil et représentant des étudiants diplômés, où je siège aux affaires académiques et externes, ainsi qu'aux comités des élections. Grâce à ces opportunités de leadership, l'une de mes plus grandes sources d'inspiration a été de travailler avec des équipes qui se soucient véritablement de donner une voix aux étudiants et de les aider à façonner activement leurs expériences éducatives en fonction de leurs objectifs.

 

À mesure que nous devenons des leaders dans notre profession, nos voix comptent pour diriger la trajectoire de notre domaine. Je crois que nos idées peuvent se soulever et informer des opportunités qui nourriront nos identités professionnelles. Si je suis élue, ma mission sera de veiller à ce qu'il existe des voies de communication ouvertes pour que les voix des étudiants soient entendues. Je travaillerai sans relâche avec le reste de l'équipe de direction des étudiants pour proposer des idées, des opportunités et des initiatives. Mon objectif principal sera de continuer à plaider pour l'engagement des étudiants, la diversité, le leadership et la croissance professionnelle.

Short Biography (English):

I am a counselling psychology Doctoral student at the University of British Columbia. My goal is to become a counselling psychologist and to build a career focused on research, practice, and social justice. I have two research focuses which I feel strongly about. Throughout my graduate degree I have focused on eating disorders and body image. My Master’s thesis investigated the role of self-compassion in the relationship between positive body image and personal growth initiative in varsity athletes.

 

I am also interested in the decision-making experiences of career-oriented women who are planning to start a family. I have also been involved in academic projects focused on culture and diversity. In my own clinical practice, I prioritize building a practice that honors and respects diversity.

 

Following my interest for student wellness I did my master’s practicum at the Health and Counselling Center at Simon Fraser University where I worked with students of all ages who were experiencing a range of psychological and life issues. I also co-led a Graduate Student well-being group during my practicum where students were provided with psychoeducation, process-oriented discussions, and skills to balance being a student with additional life roles.

 

I have been an active member of my community by volunteering with various mental health, mentorship, and leadership organizations and initiatives. Currently, I volunteer as the Community Engagement Chair & Co-Mentorship Lead for the Women in Leadership Foundation, Vancouver Chapter. I am also a Student Mentor with the CPA, and a Student Representative and Council Member with the Graduate Student Society of UBC where I sit on the committees of Academic & External Affairs, and Elections. In my free time you can find me dancing salsa, reading a book by the water, spending time with loved ones, or exploring new destinations.

Courte biographie (French):

Je suis étudiante au doctorat en psychologie du counseling à l'Université de la Colombie-Britannique. Mon objectif est de devenir psychologue en counseling et de bâtir une carrière axée sur la recherche, la pratique clinique et la justice sociale. J'ai deux axes de recherche qui me tiennent à cœur. Tout au long de mon diplôme d'études supérieures, je me suis concentré sur les troubles de l'alimentation et l'image corporelle. La thèse de ma maitrise a étudié le rôle de la compassion personnelle dans la relation entre l'image corporelle positive et l'initiative de croissance personnelle chez les athlètes universitaires.

 

Je m'intéresse également aux expériences de prise de décision des femmes axées sur la carrière qui envisagent de fonder une famille. J'ai également été impliqué dans des projets académiques axés sur la culture et la diversité. Dans ma propre pratique clinique, je donne la priorité à la construction d'une pratique qui honore et respecte la diversité.

 

Suite à mon intérêt pour le bien-être des étudiants, j'ai fait mon stage de maîtrise au Health and Counselling Center de l'Université Simon Fraser, où j'ai travaillé avec des étudiants de tous âges qui éprouvaient une gamme de problèmes psychologiques et de vie. J'ai également codirigé un groupe de bien-être des étudiants diplômés au cours de mon stage où les étudiants ont reçu de la psychoéducation, des discussions axées sur les processus et des compétences pour équilibrer le fait d'être étudiant avec des rôles supplémentaires dans la vie.

 

Je demeure active dans ma communauté à travers du bénévolat auprès de diverses organisations et initiatives de santé mentale, de mentorat et de leadership. Actuellement, je fais du bénévolat en tant que présidente de l'engagement communautaire et co-responsable du mentorat pour la Women in Leadership Foundation, section de Vancouver. Je suis également étudiante mentor à la SCP, et représentante étudiante et membre du conseil de la Graduate Student Society de l'UBC, où je siège aux comités des affaires académiques et extérieures et des élections. Pendant mon temps libre, vous pouvez me trouver en train de danser la salsa, lire un livre au bord de l'eau, passer du temps avec mes êtres chers ou explorer de nouvelles destinations.

Alyssa Smith

Statement of Intent (English):

I am applying for the position of Chair-Elect. I have been avidly involved in tutoring, mentorship, and assistantship programs since I was in high school and I believe that sharing my knowledge to others is important. Many times, I was unsure of my academic choices and felt overwhelmed by the Canadian Psychological Association (CPA) because imposter syndrome is real. As the Chair-Elect, I hope to make all students feel that the CPA is exciting, entertaining, and supportive, as I have realized over the years. As a student member of the CPA for three years, I have been increasingly eager to make a submission to the annual CPA conference, and I hope to spread that joy and eagerness with others. Given that I am a doctoral student who has lived in two different provinces in Canada, I have experienced different programs, lifestyles, and atmospheres in psychology, and I believe my experiences can help further engender experiences of other students across Canada provide a perspective that makes them feel understood. Holding this position would be illuminating to my career goals of being an instructor and clinician as it would help me gain invaluable skills in understanding students’ perspectives at a national level. I believe I would contribute substantially to the field because of my ambitious personality, research and teaching experience, and unduly desire to guide others in the right direction. Therefore, I wish to make considerable contributions to the CPA, especially to the mentorship program.

Déclaration d'intention (French) :

Je postule pour le poste de présidente désigné. Je participe activement aux programmes de tutorat, de mentorat et d'assistanat depuis l’école secondaire et je pense qu'il est important de partager mes connaissances avec les autres. Plusieurs fois, je n'étais pas sûre de mes choix académiques et je me sentais dépassée par la Société Canadienne de Psychologie (SCP) parce que le syndrome d'imposteur est réel. En tant que président désigné, j'espère que tous les étudiants auront le sentiment que la SCP est une communauté excitante, divertissante et favorable, comme je l'ai réalisé au fil des ans. En tant que membre étudiant de la SCP depuis trois ans, j'ai de plus en plus hâte de soumettre une soumission à la conférence annuelle de le SCP, et j'espère partager cette joie et cet empressement avec les autres. Étant donné que je suis une étudiante au doctorat qui a vécu dans deux provinces différentes au Canada, j'ai fait l'expérience de différents programmes, modes de vie et atmosphères en psychologie, et je crois que mes expériences peuvent aider à engendrer davantage les expériences d'autres étudiants à travers le Canada et leurs fournir une perspective afin qu’ils se sentent compris. Le fait d’occuper ce poste éclairerait mes objectifs de carrière en tant qu’instructrice et clinicienne, car cela me permettrait d’acquérir des compétences inestimables pour comprendre les perspectives des étudiants au niveau national. Je crois que je contribuerais considérablement au domaine en raison de ma personnalité ambitieuse, de ma recherche et de mon expérience d'enseignement, et de mon désir indu de guider les autres dans la bonne direction. Par conséquent, je souhaite apporter une contribution considérable à la SCP, en particulier au programme de mentorat.

Short Biography (English):

My passion has always been in understanding how humans think, understand, and react. I was always intrigued by psychology but I knew that I would not be able to learn in a class of 500+ students, so I pursued my undergraduate studies at Laurentian University at Georgian College, which had class sizes no more than 50 students. The experience was personalized and engaging, which led me to pursue my M.A. in Applied Psychology at Laurentian University’s main campus in Sudbury. Although the M.A. program was terminal, I knew it would help me gain the skills I needed for my desired career, but I wanted to continue learning and sharing that learning, so I applied to graduate school for a second time and was accepted to the University of Calgary in Clinical Psychology. Success is never linear, and I believe advocating for continuous improvement is important in order for others to not be discouraged about their performance. I never thought I would be where I am today, and I am very grateful for my experiences thus far, but I strive for a career in academia as well as a career as a clinician in the hospital setting, so I can further share my knowledge with others. Although I am actively involved in research, courses, and other academic duties, I occasionally spend my time travelling, as I love exploring the unrequited beauty that each city, town, or country has to offer. However, when all is said and done, I wish to be a transparent and intriguing professor, while also maintaining my status as an engaging clinician.

Courte biographie (French):

Ma passion a toujours été de comprendre comment les humains pensent, comprennent et réagissent. J'ai toujours été intrigué par la psychologie, mais je savais que je ne serais pas en mesure d'apprendre dans une classe de plus de 500 étudiants. J'ai donc poursuivi mes études de premier cycle à l'Université Laurentian au Georgian College, qui ne comptait pas plus de 50 étudiants. L'expérience a été personnalisée et engageante, ce qui m'a amené à poursuivre ma maîtrise en psychologie appliquée au campus principal de l'Université Laurentian à Sudbury. Bien que le programme de maîtrise soit en phase terminale, je savais que cela m'aiderait à acquérir les compétences dont j'avais besoin pour la carrière souhaitée, mais je voulais continuer à apprendre et à partager cet apprentissage, alors j'ai postulé pour une deuxième fois aux études supérieures et j'ai été accepté à l'Université de Calgary en psychologie clinique. Le succès n'est jamais linéaire, et je crois qu'il est important de plaider pour l'amélioration continue afin que les autres ne soient pas découragés par leurs performances. Je n'ai jamais pensé que je serais là où je suis aujourd'hui, et je suis très reconnaissante pour mes expériences jusqu'à présent, mais je m'efforce de faire carrière dans le milieu universitaire ainsi que dans le milieu hospitalier, afin de pouvoir partager davantage mes connaissances avec les autres. Bien que je participe activement à la recherche, aux cours et à d'autres tâches académiques, je passe occasionnellement mon temps à voyager, car j'adore explorer la beauté que chaque ville, village ou pays a à offrir. Cependant, quand tout est dit et fait, je souhaite être une professeure transparente et intrigante, tout en maintenant mon statut de clinicienne engageante.

Dan Gheorghiu

Statement of Intent (English):

I am writing this letter in support of my application to the Chair-Elect position for the Student Section Executives for the Canadian Psychological Association. I am more than able to make the three-year commitment to the role.

Having been part of many professional organizations, many for which I’ve served in an executive capacity, I am not only prepared, but excited at the opportunity to deliver upon the tasks outlined in the role of Chair-Elect. Being involved in the organizational aspects of Section activities will ensure a cooperative and streamlined process of decision-making between myself, the Chair, and other Section members.

As a researcher, manager, and executive of various teams and organizations, I will ensure the seamless coordination of the CPA Student Mentorship Program and CPA Section for Students Travel and Best Poster Awards. Having mentored, trained and overseen over 50 undergraduate students, research assistants, volunteers and practicum students, I have developed the necessary leadership skills to be at the forefront of managing and coordinating the CPA Mentorship Program with the Chair and the rest of the Section. Having organized over a dozen workshops in clinical psychology, I have garnered the necessary skills to help organize the CPA conventions, presentations and workshops. Additionally, I would act as a stable, objective and reliable liaison between students and their submission to Psynopsis, to ensure the voices of students are adequately heard.

As a student and researcher, I bring almost a decade of diverse leadership experience, exceptional organization, time-management, and communication to the Chair-Elect position. I would not only succeed in the outlined tasks, but excel at them, and I would be honored to share my skills, experiences, and talents from such a position with others in the organization.

Déclaration d'intention (French) :

J'écris cette lettre à l'appui de ma candidature au poste de président désigné des directeurs de section étudiante de la Société Canadienne de Psychologie. En deuxième lieu, j'aimerais également être considéré pour le poste d'agent des affaires de deuxièmes et de troisièmes cycles. Je suis plus que capable de m'engager sur trois ans dans ce rôle.

 

Ayant fait partie de nombreuses organisations professionnelles, dont beaucoup où j’ai occupé des postes de direction, je suis non seulement préparé, mais aussi enthousiasmé par l'opportunité de remplir les tâches décrites dans le rôle de président élu. La participation aux aspects organisationnels des activités de la section assurera un processus coopératif et pragmatique de prise de décision entre moi-même, le président et les autres membres de la section.

 

En tant que chercheur, directeur et cadre de diverses équipes et organisations, j'assurerai la coordination transparente du programme de mentorat étudiant la SCP et de la section de la SCP pour les voyages étudiants et les prix de la meilleure affiche. Ayant encadré, formé et supervisé plus de 50 étudiants de premier cycle, assistants de recherche, bénévoles et stagiaires, j'ai développé les compétences en leadership nécessaires pour être à la pointe de la gestion et de la coordination du programme de mentorat de la SCP avec le président et le reste de la section. Ayant organisé plus d'une douzaine d'ateliers en psychologie clinique, j'ai acquis les compétences nécessaires pour aider à organiser les conventions, présentations et ateliers de la SCP. De plus, j'agirais comme une liaison stable, objective et fiable entre les étudiants et leur soumission à Psynopsis, pour assurer que les voix des étudiants soient correctement entendues.

 

En tant qu'étudiant et chercheur, j'apporte près d'une décennie d'expérience diversifiée en leadership, de l’organisation, de la gestion du temps et de communication exceptionnelle au poste de président désigné. Je réussirais non seulement dans les tâches décrites, mais je les excellerais et je serais honoré de partager mes compétences, expériences et talents à partir d'un tel poste avec d'autres membres de l'organisation.

Short Biography (English):

My leadership roles began in my early undergraduate years when I worked as a HealthAid Network Representative, guiding incoming high school students and helping to ease their transition to university. These mentoring roles continued throughout my undergraduate and master’s degrees when I became an executive member of the Neuroscience Club at York University, a Departmental Representative for the Canadian Society for Brain, Behavior, and Cognitive Science, an executive member of the Psychology Peer Undergraduate Mentorship program, a member of the student committee for the Faculty of Graduate Studies, and a peer facilitator of a Dialectical Behavior Therapy skills group.

 

All the roles mentioned have put me in a position to lead, train, and oversee students and academic activities, to ensure their smooth operation and create an environment where students and organizations can thrive. It is to that end that I have committed to pursue valuable leadership roles not only on campus, but also with CPA and to be able to make a difference to a larger demographic than just on-campus.

 

My pursuit of the Clinical Child Psychology program has allowed me to develop my interpersonal and academic skills to new heights, as well as become involved with high-impact research organizations in Toronto like the Centre for Addiction and Mental Health, and the Family Psychology Centre. These organizations have allowed me to do research on what I am most passionate about, trauma and recovery, as well as early risk identification of psychopathology in infants and children. Academia and research aside, my downtime is spent on learning about fitness and nutrition, and how both act as powerful epigenetic regulators for neurocognition and functional changes in the brain. My free time is also spent as a peer facilitator for groups of people suffering with mental health problems and teaching them new coping skills.

Courte biographie (French):

Mes rôles de leadership ont commencé au début de mes études de premier cycle lorsque je travaillais en tant que représentant du réseau HealthAid, guidant les nouveaux étudiants du secondaire et aidant à faciliter leur transition vers l'université. Ces rôles de mentorat se sont poursuivis tout au long de mes études de premier cycle et de maîtrise lorsque je suis devenu membre exécutif du Club de Neuroscience de l'Université York, représentant ministériel de la Société Canadienne du Cerveau, du Comportement et des Sciences Cognitives, membre exécutif du programme de mentorat psychologique pour les étudiants de premier cycle, membre du comité des étudiants de la Faculté des études supérieures, et pair animateur d'un groupe de compétences en thérapie comportementale dialectique.

 

Tous les rôles mentionnés m'ont permis de diriger, former et superviser les étudiants et les activités académiques, d'assurer leur bon fonctionnement et de créer un environnement où les étudiants et les organisations peuvent prospérer. C'est à cette fin que je me suis engagé à assumer de précieux rôles de leadership non seulement sur le campus, mais aussi avec la SCP et de pouvoir faire une différence pour une population plus large que sur le campus.

 

Ma poursuite du programme de psychologie clinique de l'enfant m'a permis de développer mes compétences interpersonnelles et académiques à de nouveaux sommets, ainsi que de m'engager auprès d'organisations de recherche à fort impact à Toronto comme le Centre de Toxicomanie et de Santé Mentale et le Centre de Psychologie Familiale. Ces organisations m'ont permis de faire des recherches sur ce qui me passionne le plus, les traumatismes et le rétablissement, ainsi que l'identification précoce des risques de psychopathologie chez les nourrissons et les enfants. En dehors du milieu universitaire et de la recherche, mes temps d'arrêt sont consacrés à l'apprentissage de la condition physique et de la nutrition, et à la façon dont les deux agissent comme de puissants régulateurs épigénétiques pour la neurocognition et les changements fonctionnels dans le cerveau. Mon temps libre est également consacré en tant que pair facilitateur pour des groupes de personnes souffrant de problèmes de santé mentale et en leur enseignant de nouvelles compétences d'adaptation.

Jessie Doyle

Statement of Intent (English):

My name is Jessie Doyle, and I am currently in my first year of the MA/PhD Clinical Psychology Graduate Program at the University of New Brunswick. My intent in applying for the Chair-Elect position is to occupy a role wherein my passion for advocating for the representation of psychology students can manifest. Having the future of psychology represented within the discipline facilitates communication, allowing students to receive requisite support to flourish, and sufficient challenges to inspire growth. Having a voice is imperative for self-care in psychologists; thus, this component in psychological training is equally important. In keeping with the CPA’s Student Section mandate, the Chair-Elect position would allow me to collaborate with students across the country to advance this agenda, thereby building a generation of psychologists who can sustain their contributions. As Chair-Elect, I would strive to equalize opportunities and dismantle the veil between the esoteric and students who wish to better the world via psychology. I would aim to mitigate the loss psychology faces when promising, passionate students face barriers due to lack of transparency regarding how to be involved in, and contribute to, the discipline. With a steely determination to achieve my goals, and commendable work ethic, I would relish the opportunity to hold a position that unifies the voices of Canadian psychology students. My perseverance and dedication allow me to channel my passion fruitfully, thereby sustaining an inexorable devotion to the discipline and my peers. Astuteness, paired with myriad research and clinical endeavours, knowledge translation expertise, and experience in representative positions in psychological organizations leaves me well-placed to advance the discipline vis-à-vis student representation. My unwavering avidity for psychology would maintain the integrity of the position and ensure responsibility fulfillment. I am certain my ardor would engender a unique contribution to the Chair-Elect position.

Déclaration d'intention (French) :

Je m'appelle Jessie Doyle et je suis actuellement en première année du programme d'études supérieures en psychologie clinique MA / PhD à l'Université du Nouveau-Brunswick. Mon intention en postulant au poste de présidente désigné est d'occuper un rôle où ma passion pour la représentation des étudiants en psychologie peut se manifester. La représentation de l'avenir de la psychologie au sein de la discipline facilite la communication, permettant aux étudiants de recevoir le soutien nécessaire pour s'épanouir et des défis suffisants pour inspirer la croissance. Avoir une voix est impératif pour les soins personnels (self-care) chez les psychologues; ainsi, cette composante de la formation psychologique est tout aussi importante. Conformément au mandat de la section étudiante de la SCP, le poste de président désigné me permettrait de collaborer avec des étudiants de partout au pays pour faire avancer ce programme, créant ainsi une génération de psychologues capables de soutenir leurs contributions. En tant que présidente désignée, je m'efforcerais d'égaliser les chances et de démanteler le voile entre l'ésotérisme et les étudiants qui souhaitent améliorer le monde via la psychologie. Je voudrais atténuer les pertes auxquelles la psychologie fait face lorsqu'elle est prometteuse, les étudiants passionnés font face à des obstacles en raison du manque de transparence concernant la manière de s'impliquer et de contribuer à la discipline. Avec une détermination acharnée à atteindre mes objectifs et une éthique de travail digne de ce nom, je serais ravi de pouvoir occuper un poste qui unifie les voix des étudiants en psychologie Canadiens. Ma persévérance et mon dévouement me permettent de canaliser ma passion de manière fructueuse, entretenant ainsi une dévotion inexorable à la discipline et à mes pairs. Une rigueur, jumelée à une myriade de recherches et d'efforts cliniques, une expertise en transfert de connaissances et une expérience dans des postes représentatifs dans des organisations psychologiques me laisse bien placé pour faire progresser la discipline vis-à-vis de la représentation des étudiants. Mon avidité inébranlable pour la psychologie maintiendrait l'intégrité du poste et assurerait le respect des responsabilités. Je suis certaine que mon ardeur engendrerait une contribution unique au poste de présidente désigné.

Short Biography (English):

Jessie Doyle is a first-year PhD student in Clinical Psychology at the University of New Brunswick. She has held several prestigious research awards and grants at both the undergraduate and graduate level, including SSHRC CGS-M, as well as awards for achievement and potential in the realm of clinical practice (e.g., APNS Gerald Gordon Memorial Prize for Outstanding Achievement in Psychology). Her passion for mental health advocacy and clinical work are paralleled only by her desire to leverage scholarly work to inform best practice for traditionally underserved communities. Her research has focused largely on transdiagnostic risk factors for Borderline Personality Disorder (BPD); specifically, how targeting such factors may curtail manifestation of personality pathology and reduce the extant comorbidity observed within this population. She has enjoyed a wide breadth of research experiences, becoming well- acquainted with cultural and developmental differences in prosocial behaviour, protective benefits of self-compassion, eye-tracking research on “creepiness”, and evidence-based psychometric properties of measures used with forensic populations. Recognizing the importance of sharing research knowledge, Jessie has completed Specialist Knowledge Translation Training with the SickKids Centre for Global Child Health, and has given multiple invited lectures to undergraduate students concerning her research on BPD. She enjoys working in collaboration with community-based partners to expedite the process of translating research into policy, and is currently working with the Centre for Criminal Justice Studies and municipal policing agencies on a project concerning officer use of force. With an undergraduate degree steeped in forensic psychology, Jessie enjoys discussing lived experiences with offenders in federal institutions, and hopes to pursue a career balancing research production with clinical practice and assessments on complex cases. Jessie advocates passionately for a holistic self-care regime and balances her academic life with an avid yoga practice, Muay Thai training, writing and performing music, hiking, reading, watching NASCAR, and knitting.

Courte biographie (French):

Jessie Doyle est étudiante en première année au doctorat en psychologie clinique à l'Université du Nouveau-Brunswick. Elle a détenu plusieurs prix et diplômes de recherche prestigieux au premier cycle et aux cycles supérieurs, y compris le CRSH à la maitrise, ainsi que des prix pour ses réalisations et son potentiel dans le domaine de la pratique clinique (p. ex., Le prix commémoratif APNS Gerald Gordon pour des réalisations exceptionnelles en psychologie). Sa passion pour le plaidoyer en faveur de la santé mentale et le travail clinique ne sont qu’égalés par son désir d’avancer le travail scientifique pour informer les meilleures pratiques pour les communautés traditionnellement laissés de côté. Ses recherches se sont principalement concentrées sur les facteurs de risque transdiagnostiques pour le trouble de la personnalité limite (TPL); en particulier, comment le ciblage de ces facteurs peut limiter la manifestation de la pathologie de la personnalité et réduire la comorbidité existante observée au sein de cette population. Elle a bénéficié d'un large éventail d'expériences de recherche, se familiarisant bien avec les différences culturelles et de développement dans le comportement prosocial, les avantages protecteurs de la compassion personnelle, la recherche oculométrique sur la «chair de poule» et les propriétés psychométriques fondées sur des preuves des mesures utilisées avec populations médico-légales. Reconnaissant l'importance du partage des connaissances issues de la recherche, Jessie a suivi une formation spécialisée en application des connaissances avec le SickKids Center for Global Child Health et a donné plusieurs conférences invitées à des étudiants de premier cycle concernant ses recherches sur le trouble de la personnalité limite. Elle aime travailler en collaboration avec des partenaires communautaires pour accélérer le processus de traduction de la recherche en politique, et travaille actuellement avec le Centre for Criminal Justice Studies et les services de police municipaux sur un projet concernant l'utilisation de la force par les agents de police. Avec un diplôme de premier cycle imprégné de psychologie légale, Jessie aime discuter des expériences vécues avec les délinquants dans les établissements fédéraux et espère poursuivre une carrière équilibrant la production de recherche avec la pratique clinique et les évaluations de cas complexes. Jessie plaide avec passion pour un régime holistique de soins personnels et équilibre sa vie académique avec une pratique avide du yoga, une formation en Muay Thai, l'écriture et la musique, la randonnée, la lecture, l'observation de NASCAR et le tricot.


Administration & Finance Officer Candidates

Jolie Ho

Statement of Intent (English):

As a candidate for Administration and Finance Officer, I hope to support the CPA Student Section by ensuring the seamless coordination of all administrative and financial aspects to support the Section in functioning to its fullest and meeting the needs of all members. Beyond fulfilling the expected duties, such as budget review, scheduling, and record keeping, I aim to work closely with the executive board to oversee an equitable distribution of funding amongst activities based on the needs and wants of Section members, and to foster an open environment for new ideas and programming suggestions. I have quickly built a strong commitment to the local community: since arriving in Waterloo for my graduate studies last September, I have volunteered at my university’s student mental health forum to speak directly with undergraduates about their concerns regarding accessibility to mental healthcare, and helped organize and prepare a talk for a seniors’ group at a local library regarding evidence-based approaches to mindfulness practice. My past experience in management positions within student groups and organizations will also prove valuable—throughout my undergraduate studies, I served as president and production manager of a theatre group, where I consistently oversaw semesterly budget allocation, handled all contracts and monetary transactions, and on multiple occasions, successfully appealed to our student government for necessary funding. As such, in addition to being equipped with the attention to detail and organizational skills vital for the administrative aspects of the position, I also have a steady sense of responsibility towards the student community, and would carry out the duties of the Administration and Finance Officer with commitment and care. If elected, I would also like to use my position to advocate for increased funding opportunities for interdisciplinary research efforts and minority students.

Déclaration d'intention (French) :

En tant que candidate à la fonction d'agente d'administration et des finances, j'espère soutenir la section étudiante de l'ACP en assurant la coordination harmonieuse de tous les aspects administratifs et financiers afin d’aider la section à fonctionner pleinement et à répondre aux besoins de tous les membres. Au-delà de l'accomplissement des tâches attendues, telles que l'examen du budget et la programmation et la tenue des dossiers, je vise à travailler en collaboration avec le conseil d'administration pour superviser une répartition équitable du financement des activités en fonction des besoins et des désirs des membres de la section et favoriser une ouverture pour de nouvelles idées et suggestions de programmation. J'ai rapidement développé un engagement fort envers la communauté locale: depuis mon arrivée à Waterloo pour mes études supérieures en septembre dernier, je me suis porté volontaire au forum des étudiants en santé mentale de mon université pour parler directement avec les étudiants de premier cycle de leurs préoccupations concernant l'accessibilité aux soins de santé mentale et j'ai aidé à organiser et préparer une conférence pour un groupe de personnes âgées dans une bibliothèque locale concernant les approches empiriques de mindnfulness. Mon expérience passée dans des postes de gestion au sein de groupes et d'organisations étudiantes se révélera également précieuse - tout au long de mes études de premier cycle, j'ai été présidente et directrice de production d'un groupe de théâtre, où j'ai constamment supervisé l'allocation budgétaire semestrielle, géré tous les contrats et les transactions monétaires. À plusieurs reprises, nous avons réussi à faire appel à notre gouvernement étudiant pour obtenir le financement nécessaire. En tant que tel, en plus d'être doté de l'attention au détail et des compétences organisationnelles essentielles pour les aspects administratifs du poste, j'ai également un sens constant des responsabilités envers la communauté étudiante et j'exécuterais les fonctions d'agent d'administration et des finances avec engagement et soin. Si je suis élu, je voudrais également utiliser ma position pour plaider en faveur de l'augmentation des possibilités de financement pour les efforts de recherche interdisciplinaire et auprès des étudiants de minorités.

Short Biography (English):

Jolie Ho is a 1st year MA/PhD student in Clinical Psychology at the University of Waterloo. Her current research is in the area of social anxiety. Specifically, she is looking at potential ways for socially anxious individuals to experience social pleasure and feel motivated to seek out future social interactions and close connections with others. Recently, she began working on a study to examine the impact of the COVID-19 outbreak and social distancing on obsessive-compulsive, social anxiety, and generalized anxiety symptoms, with the goal of working towards methods for alleviating these symptoms by directly addressing core fears and worries specific to the outbreak. She also aims to explore general beliefs and attitudes towards current preventive measures against COVID-19. Prior to beginning her graduate studies at the University of Waterloo, Jolie completed her undergraduate studies at Washington University in St. Louis where she pursued double majors in Psychology and Biology and a minor in Drama. She went on to complete her MS in Applied Health Behaviour Research, where she studied differences in smoking cessation efficacy and cigarette toxicant exposure between African American and Caucasian smokers, developing a strong commitment to resolving health disparities. As a violinist, she enjoys making music with others in chamber and orchestral groups and attending local symphony concerts. She is also passionate about theatre production, with experiences as playwright, director, and producer of various original and experimental works. In addition to anxiety research and evidence-based psychological practices, other causes Jolie cares deeply about include accessibility of mental healthcare and media representation of Asian and LGBTQ+ communities.

Courte biographie (French):

Jolie Ho est une étudiante de première année dans le programme MA/PhD en Psychologie Clinique à l’Université de Waterloo. Sa recherche est présentement dans la sphère de l’anxiété sociale. Plus particulièrement, elle examine les moyens potentiels pour que les personnes socialement anxieuses puissent ressentir du plaisir social et être motivé à rechercher des interactions sociales dans le futur et à créer des liens avec les autres. Récemment, elle a entamé une étude visant à examiner l'impact de l'épidémie de la COVID-19 et de la distanciation sociale sur les symptômes obsessionnels compulsifs, l'anxiété sociale et les symptômes d'anxiété généralisée, avec pour objectif de travailler vers des méthodes pour atténuer ces symptômes en traitant directement les peurs et les inquiétudes spécifiques à l'épidémie. Elle souhaite également explorer les croyances générales et les attitudes envers les mesures préventives actuelles contre la COVID-19. Avant de commencer ses études supérieures à l'Université de Waterloo, Jolie a terminé ses études de premier cycle à l'Université de Washington à St-Louis, où elle a poursuivi deux doubles majeurs en psychologie et biologie et une mineure en théâtre. Elle a ensuite complété sa maîtrise en Recherche Appliquée sur les Comportements en Matière de Santé, où elle a étudié les différences entre l'efficacité de l'abandon du tabac et l'exposition aux toxines des cigarettes entre les fumeurs afro-américains et caucasiens, développant un engagement pour résoudre les disparités en matière de santé. En tant que violoniste, elle aime faire de la musique avec d'autres groupes d'orchestre et assister à des concerts symphoniques locaux. Elle est également passionnée par le théâtre, avec des expériences en tant que dramaturge, réalisatrice et productrice de diverses œuvres originales et expérimentales. En plus de la recherche sur l'anxiété et des pratiques psychologiques fondées sur des preuves, Jolie se soucie profondément de l'origine de l'accessibilité des soins de santé mentale et de la représentation médiatique des communautés asiatiques et LGBTQ +.


Graduate Student Affairs Officer Candidates

Effat Daftarchi

Statement of Intent (English):

I would like to express my interest in working at Student Section Executive in the position of Graduate Student Affairs Officer. As an experienced mental health practitioner, I was drawn to apply, because I feel my expertise, insight, and passion to work with graduate students would increase their connection with CPA holistically. So, as a psychologist and counsellor, I am eager and tactful in providing support in all necessary fields in order to improve the study and affiliation with CPA for the psychology and counselling students.

 

As an adept psychologist and social worker at university of Shiraz and ministry of health in Iran and also current graduate student in “ counselling psychology” of Athabasca university and with 6 credit course in “trauma training” and also “Ethical standards in psychotherapy” at graduate level in Yorkville university, I have a well-rounded background in theoretical and practical counselling. I would like to apply my refined talents in strong communicational skills and creative problem-solving ingenuity for addressing the training mental health students’ concerns in Canada in an efficient manner which make me an ideal fit for the Graduate Student Affairs Officer. Additionally, as a former social worker at university, I have dealt with several issues, so I can handle the complex situations in a collaborative manner.

 

I have fluent mastery in 3 other languages (Azeri, Farsi, Urdu and Turkish), which can be of substantial help in providing support for various immigrant students. It is also of great importance for me to have a consistent collaboration with other members in team.

I am thrilled at the prospect of bringing my talents to the Student Section Executive in CPA. Please contact me at your earliest convenience to further discuss how my work history, personality and managing knowledge fit the Graduate Student Affairs Officer.

Déclaration d'intention (French) :

Je voudrais exprimer mon intérêt à travailler au sein de l'exécutif de la section étudiante au poste d'agent des affaires de deuxième et de troisième cycle. En tant que praticienne expérimentée en santé mentale, j'ai été attirée par la candidature, car je pense que mon expertise, ma perspicacité et ma passion de travailler avec les étudiants de deuxième et de troisième cycle augmenteraient leur connexion avec la SCP de manière holistique. Ainsi, en tant que psychologue et counselor, il est important pour moi de fournir un soutien avec tact dans tous les domaines nécessaires afin d'améliorer l'étude et l'affiliation avec la SCP pour les étudiants en psychologie et en counseling.

 

En tant que psychologue adepte et travailleur social à l'université de Shiraz et au ministère de la santé en Iran et également étudiant aux cycles supérieurs actuel en psychologie du counseling de l'université Athabasca, avec 6 crédits de cours de cycles supérieurs en «formation en traumatologie» et en «normes éthiques en psychothérapie» à l’université de Yorkville, j'ai une formation complète en conseil théorique et pratique. Je voudrais appliquer mes talents raffinés, mes solides compétences en communication et mon ingéniosité créative en résolution de problèmes pour répondre aux préoccupations des étudiants en santé mentale au Canada de manière efficace, ce qui fait de moi un candidat idéal pour l'agent des affaires de deuxième et de troisième cycle. De plus, en tant qu'ancien travailleur social à l'université, j'ai traité plusieurs problèmes, donc je peux gérer les situations complexes de manière collaborative.

 

J'ai une maîtrise courante de 3 autres langues (azéri, farsi, ourdou et turc), ce qui peut être d'une grande aide pour fournir un soutien à divers étudiants immigrants. Il est également très important pour moi d'avoir une collaboration continue avec les autres membres de l'équipe.

 

Je suis ravi à l'idée d'apporter mes talents au directeur de la section étudiante de la SCP. Veuillez me contacter le plus tôt possible pour discuter plus en détail de la façon dont mes antécédents professionnels, ma personnalité et mes connaissances en gestion correspondent à l'agent des affaires des étudiants diplômés.

Short Biography (English):

I, Effat Daftarchi, am a current member of CPA in the section for students and will remain a student affiliate of CPA for the full term of the position of the Graduate Student Affairs Officer. Regarding my educational background, I got a master's degree in educational psychology from Iran in 2011 and currently, I am a first-year graduate student in the counselling psychology of applied program at the University of Athabasca. I would like to apply for the position of the Graduate Student Affairs Officer as I am capable of maintaining the representative student program, along with the Undergraduate Student Affairs Officer. Regarding the requirements of graduate Student Representatives, I have adequate experience in the management of university students' mental assessment procedures upon their entrance, so I am fully proficient in managing and supervising the recruitment of new representatives and having productive communication with current representatives. Moreover, it is of significant importance to handle the inquiries from graduate students or faculty interested in becoming a representative, which I can perform diligently. Distributing and collecting bi-annual representative reports from representatives and reviewing the concerns and suggestions mentioned in bi-annual reports is another substantially important responsibility for the Graduate Student Affairs Officer that, as a responsible person, I am fully fitted to doing this duty. I am also inclined to do my responsibilities cooperatively with the administration and finance officer and communications officer. As a student in counselling psychology, I can fully understand the concerns, needs, and questions of the graduate students and connect with psychology students from across Canada to address any issues to student section executive.

Courte biographie (French):

Je, Effat Daftarchi, suis actuellement membre de la SCP dans la section des étudiants et je demeurerai affilié étudiant de la SCP pour toute la durée du poste d'agent des affaires de deuxième et de troisième cycle. En ce qui concerne mes études, j'ai obtenu une maîtrise en psychologie de l'éducation en Iran en 2011 je suis actuellement dans ma première année des cycles supérieurs en psychologie de l'orientation (counseling) du programme appliqué à l'Université d'Athabasca. Je voudrais postuler pour le poste d'agent des affaires des étudiants de deuxième et de troisième cycle, car je suis capable de diriger le programme étudiant représentatif, avec l'agent des affaires étudiantes de premier cycle. En ce qui concerne les exigences des représentants des étudiants de deuxième et de troisième cycle, j'ai une expérience adéquate dans la gestion des procédures d'évaluation psychologiques des étudiants à leur entrée universitaire, je suis donc parfaitement compétent pour gérer et superviser le recrutement de nouveaux représentants et pour avoir une communication productive avec les représentants actuels. De plus, il est très important de répondre aux demandes des étudiants diplômés ou des professeurs intéressés à devenir représentant, ce que je peux faire avec diligence. La distribution et la collecte des rapports représentatifs semestriels des représentants et l’évaluation des préoccupations et des suggestions mentionnées dans les rapports semestriels est une autre responsabilité substantielle du responsable des affaires des étudiants diplômés. Je suis également enclin à assumer mes responsabilités en collaboration avec l'agent d'administration et des finances et l'agent des communications. En tant qu'étudiant en psychologie du counseling, je peux comprendre pleinement les préoccupations, les besoins et les questions des étudiants de deuxième et de troisième cycle et communiquer avec des étudiants en psychologie de partout au Canada afin d’adresser tout problème au directeur de la section étudiante.

Lauren Matheson

Statement of Intent (English):

As our primary advocacy body in Canada, the Canadian Psychological Association (CPA) plays an important role in the lives of Canadian psychological scientists. CPA conventions bring us together, its publications spotlight Canadian researchers, and its Accreditation Panel ensures the quality of our education and training. As the Graduate Student Affairs Officer for the CPA Student Section, I would promote graduate student engagement with the CPA and connect with fellow graduate students across the country. I would bring my passion for graduate student advocacy, experience promoting faculty and student engagement, and knowledge of CPA and its myriad functions to the position.

 

My interest in student engagement and advocacy has grown considerably in the last year. This fall, I, along with other graduate students in the psychology department, founded the Psychology Graduate Student Council (PGSC). For the first time at the University of Victoria, there was a unified voice for graduate students in psychology. Through my experience with the PGSC, as well as my role as the Graduate Student Liaison to the Psychology Graduate Executive Committee and the Graduate Student Member of the Dean of Social Sciences Search Committee, I have been able to see the positive changes that occur when graduate students become engaged in their own education and professional development. I am eager to expand my work with student engagement and advocacy from the university to the national level.

 

The opportunity to interact with fellow graduate students across the country and promote graduate student engagement at the national level is very exciting to me. My previous experience and passion for getting graduate students involved will serve me well in this position. I look forward to hearing from the Student Section with regards to this application. Thank you for your consideration and wishing you peace and health in these stressful times.

Déclaration d'intention (French) :

En tant que notre organisme principal qui défend nos droits au Canada, la Société Canadienne de Psychologie (SCP) joue un rôle important dans la vie des scientifiques en psychologie Canadiens. Les conventions de la SCP nous rassemblent, ses publications mettent en lumière les chercheurs Canadiens et son comité d’accréditation garantit la qualité de notre éducation et de notre formation. En tant qu'agente des affaires de deuxième et de troisième cycle de la section des étudiants de la SCP, je ferais la promotion de l'engagement des étudiants de deuxième et de troisième cycle la SCP et établirais des liens avec d'autres étudiants de deuxième et de troisième cycle à travers le pays. J'apporterais ma passion pour la communication des étudiants diplômés, l'expérience dans la promotion de l'engagement des professeurs et des étudiants, et la connaissance de la SCP et de ses innombrables fonctions.

 

Mon intérêt pour l'engagement et la défense des intérêts des étudiants a considérablement augmenté au cours de la dernière année. Cet automne, avec d'autres étudiants diplômés du département de psychologie, j'ai fondé le Psychology Graduate Student Council (PGSC). Pour la première fois à l'Université de Victoria, il y a une voix unifiée pour les étudiants de deuxième et de troisième cycle en psychologie. Grâce à mon expérience avec le PGSC, ainsi qu'à mon rôle de liaison des étudiants de deuxième et de troisième cycle auprès du comité exécutif des cycles supérieurs en psychologie et du membre étudiant diplômé du comité de recherche du doyen des sciences sociales, j'ai pu constater les changements positifs qui se produisent lorsque les étudiants diplômés s'engagent dans leur propre éducation et leur développement professionnel. Je suis excité à l’idée d'élargir mon travail avec l'engagement et le plaidoyer des étudiants de l'université au niveau national.

 

L'occasion d'interagir avec d'autres étudiants diplômés à travers le pays et de promouvoir l'engagement des étudiants diplômés au niveau national est très excitante pour moi. Mon expérience précédente et ma passion de m’impliquer auprès des étudiants de deuxième et de troisième cycle me seront très utiles dans ce poste. J'ai hâte d'entendre la section étudiante concernant cette demande. Merci pour votre considération et vous souhaitant de la paix et de la santé en ces temps stressants.

Short Biography (English):

I have had an interest in psychology broadly, and psychotherapy more specifically, since grade school. I am fascinated by how humans think, feel, and behave, especially when it comes to the relationships between people. I chose to pursue a doctoral degree in Clinical Psychology because I wanted to marry my interest in research, with my belief in the power of psychotherapy and desire to work directly with clients. Now, as a first-year doctoral student in Clinical Psychology at the University of Victoria, I am more convinced than ever of the importance of psychological research and psychological services in the lives of all Canadians.

 

Upon graduation, I hope to pursue a career in academia because I feel it would be an ideal place for me to continue conducting research while maintaining a psychotherapy clientele. Teaching is also a passion of mine, so it would be rewarding to me to have a career where I could engage not only in clinical practice and research but teaching as well. This year I have begun to see my first clients, have changed my research focus (to queer relationships and LGBTQ2S+ issues), and have taught my first undergraduate classes. I have also become more engaged with the psychology community and student advocacy. This has been a year of important milestones for me in every facet of my education and training. I feel a renewed excitement about my training and future career in psychology.

 

Although much of my time is devoted to my education and training, I also strive to maintain a work-life balance. Graduate school, after all, is a marathon not a sprint. I enjoy reading, writing, hiking, relaxing with friends, and dancing ballet in my free time. I also have a strong relationship with my family, who live in my home province of Nova Scotia. I hope to return to Nova Scotia upon graduation.

Courte biographie (French):

Je m'intéresse à la psychologie et plus spécifiquement à la psychothérapie depuis l'école primaire. Je suis fasciné par la façon dont les humains pensent, ressentent et se comportent, surtout en ce qui concerne les relations entre les gens. J'ai choisi de poursuivre un doctorat en psychologie clinique parce que je souhaitais jumeler mon intérêt pour la recherche, avec ma croyance dans le pouvoir de la psychothérapie et mon désir de travailler directement avec les clients. Maintenant, en tant que doctorante de première année en psychologie clinique à l'Université de Victoria, je suis de plus en plus convaincue de l'importance de la recherche psychologique et des services psychologiques dans la vie de tous les Canadiens.

 

Après l’obtention de mon diplôme, j'espère poursuivre une carrière académique, car je pense que ce serait le moyen idéal de poursuivre mes recherches tout en pratiquant auprès d’une clientèle en psychothérapie. L’enseignement est aussi une de mes passions, donc ce serait une récompense pour moi d'avoir une carrière où je pourrais m'engager non seulement dans la pratique clinique et la recherche, mais aussi dans l'enseignement. Cette année, j'ai commencé à voir mes premiers clients, j'ai changé mon orientation de recherche (vers les relations queer et les problèmes LGBTQ2S +) et j'ai enseigné mes premières classes de premier cycle. Je me suis également engagé davantage auprès de la communauté en psychologie et de la défense des intérêts des étudiants. Cette année a été pour moi une étape importante dans tous les aspects de mon éducation et de ma formation. Je ressens un enthousiasme renouvelé pour ma formation et ma future carrière en psychologie.

 

Bien qu'une grande partie de mon temps soit consacrée à mes études et à ma formation, je m'efforce également de maintenir un équilibre entre vie professionnelle et vie privée. La formation doctorale, après tout, est un marathon et non un sprint. J'aime lire, écrire, faire de la randonnée, me détendre avec des amis et faire du ballet pendant mon temps libre. J'ai également une relation solide avec ma famille, qui vit dans ma province natale de la Nouvelle-Écosse J'espère retourner en Nouvelle-Écosse après avoir obtenu mon diplôme.

Melissa Mueller

Statement of Intent (English):

I am applying for the Graduate Student Affairs Officer position on the Canadian Psychological Association’s (CPA) Student Section Executive Committee. I would be honored to hold this position if selected because the position plays a critical role in uniting Canadian Psychology programs to collaboratively solve issues the field is facing (i.e., registration requirements, program accreditation standards, Telepsychology, etc.). I feel that several of my previous experiences have provided me opportunities to learn skills relevant for this position. Namely, the Student Leader position for the National Association of School Psychologists (NASP) and the PhD Student Representative position are most relevant. In the Student Leader role, I presented to undergraduate students on School Psychology along side other graduate students from different psychology programs. I also gave a presentation on the benefits of being a NASP member including the resources they offer and the associations goals. I also passed along monthly emails containing important updates from NASP. This Student Leader position is an important experience that I bring to the Graduate Student Affairs Officer position because I have an understanding of what it means to be a representative, so I can be empathetic to the challenges of the role and I can bring some creative suggestions to engage Psychology programs across Canada. My experience as the PhD Student Representative for the School and Applied Child Psychology PhD students has developed my skills in being a liaison of information between students and faculty. The position requires thoughtful detail in communicating so that frustrations are translated into useful suggestions for the program while changes are transparent and understood to students. I believe this has developed my communication skills that would be valuable for working with student representatives across Canada. Collectively, these two leadership experiences, I believe, have prepared me to fulfill the role of Graduate Student Affairs Officer on the Student Section Executive Committee. Thank you for your consideration.

Déclaration d'intention (French) :

Je postule au poste d'agente des affaires des étudiants de deuxième et de troisième cycle au sein du comité exécutif de la section étudiante de la Société Canadienne de Psychologie (SCP). Ce serais un honneur pour moi d'occuper ce poste si je suis sélectionné parce que le poste joue un rôle essentiel dans l'unification des programmes de psychologie Canadiens afin de résoudre en collaboration les problèmes auxquels le domaine est confronté (c.-à-d. Les exigences d'inscription, les normes d'accréditation des programmes, la télépsychologie, etc.). Je pense que plusieurs de mes expériences précédentes m'ont fourni des opportunités d'acquérir des compétences pertinentes pour ce poste. À savoir, le poste de chef d'étudiante de l'Association Nationale des Psychologues Scolaires (ANPS) et le poste de représentant des étudiants au doctorat sont les plus pertinents. Dans le rôle de leader étudiant, j'ai présenté aux étudiants de premier cycle en psychologie scolaire aux côtés d'autres étudiants de deuxième et de troisième cycle les différents programmes de psychologie. J'ai également fait une présentation sur les avantages d'être membre de l’ANPS, y compris les ressources qu'ils offrent et les objectifs des associations. J'ai également transmis des courriels mensuels contenant des mises à jour importantes de l’ANPS. Ce poste de leader étudiant est une expérience importante que j'apporte au poste d'agent des affaires des étudiants diplômés parce que j'ai une compréhension de ce que signifie être un représentant, donc je peux être empathique envers les défis de ce rôle et je peux apporter un peu de créativité suggestions pour engager des programmes de psychologie à travers le Canada. Mon expérience en tant que représentante doctorale pour le l’association des doctorants en psychologie scolaire et appliquée de l'enfant a développé mes compétences en tant que liaison d'information entre les étudiants et le corps professoral. Le poste requiert des détails réfléchis dans la communication afin que les frustrations soient traduites en suggestions utiles pour le programme tandis que les changements sont transparents et compris par les étudiants. Je crois que cela a développé mes compétences en communication qui seraient précieuses pour travailler avec des représentants étudiants à travers le Canada. Collectivement, ces deux expériences de leadership, je crois, m'ont préparé à remplir le rôle d'agent des affaires des étudiants diplômés au sein du comité exécutif de la section étudiante. Merci pour votre considération.

Short Biography (English):

My name is Melissa Mueller and I was born and raised in Calgary, Alberta and I currently attend the University of Calgary in the School and Applied Child Psychology (SACP) doctoral program. I value and enjoy participating in activities that promote the field of Psychology and highlight the various areas that are encompassed within it. In my undergraduate degree I was the president of the Undergraduate Psychology Students’ Association (PSYCS) and dedicated my time to leading an executive team to host events that brought awareness to the field (i.e., How to Get into Graduate School, Graduate Program Panel Discussion, etc.). During my graduate school experience, I have continued to promote the field by mentoring undergraduate students in the different graduate programs available. Additionally, I have held the Student Leader position for the National Association for School Psychologists for the last two years and the PhD Student Representative position for the SACP PhD students for the last year. Cumulatively, these experiences have taught me the need for transparent, consistent, and clear communication in order to effectively educate others about the field of psychology. It has been my dream and personal goal to complete a PhD in psychology since I was in high school, so I relish in the experiences that afford my nerdy personality to flourish. In the little free time I am afforded outside of that “PhD life,” I enjoy kickboxing and pandemic-free hikes in the Rocky Mountains. Please consider me for the role of Graduate Student Affairs Officer based on my previous leadership experiences and lifelong love of psychology.

Courte biographie (French):

Je m'appelle Melissa Mueller et je suis née et j'ai grandi à Calgary, en Alberta, et je fréquente actuellement l'Université de Calgary dans le cadre du programme doctoral en psychologie appliquée scolaire et de l'enfant. J'apprécie et je valorise la participation à des activités qui font la promotion du domaine de la psychologie et mettent en évidence les différents domaines qui en font partie. Dans mon diplôme de premier cycle, j'étais président de l'association des étudiants de premier cycle en psychologie (PSYCS) et j'ai consacré mon temps à diriger une équipe de direction pour organiser des événements qui ont sensibilisé le domaine (p. ex.. Discussion sur comment appliquer aux cycles supérieurs). Au cours de mon expérience d'études supérieures, j'ai continué à promouvoir le domaine en encadrant des étudiants de premier cycle dans les différents programmes d'études supérieures disponibles. De plus, j'ai occupé le poste de leader étudiant pour l'Association Nationale des Psychologues Scolaires au cours des deux dernières années et le poste de représentant étudiant PhD pour les étudiants PhD SACP au cours de la dernière année. Cumulativement, ces expériences m'ont apprise la nécessité d'une communication transparente, cohérente et claire afin d'éduquer efficacement les autres sur le domaine de la psychologie. C'est mon rêve et mon objectif personnel de terminer un doctorat en psychologie depuis l’école secondaire, donc je savoure les expériences qui permettent à ma personnalité « nerdy » de s'épanouir. Dans le peu de temps libre qui m'est accordé en dehors de cette «vie de doctorat», j'aime le kickboxing et les randonnées dans les Rocheuses. Veuillez me considérer pour le rôle d'agent des affaires des étudiants de deuxième et de troisième cycle en fonction de mes expériences de leadership précédentes et de mon amour de la psychologie.

Shelbi Snodgrass

Statement of Intent: (English)

I am applying for the Graduate Student Affairs Officer position for the Canadian Psychological Association (CPA). This position appeals to me as I am currently the student campus representative for Athabasca University for both the CPA and the Psychologists’ Association of Alberta. Additionally, I am a mentor in the CPA’s student mentorship program. I have found these roles to be deeply fulfilling and am looking to gain experience in an executive leadership position to further expand my knowledge and implementation of CPA initiatives. Furthermore, I appreciate the networking opportunities that comes from connecting with students across Canada and participating in psychology related conventions and conferences.

 

Qualities I would bring to this position are teamwork, enthusiasm, communication, and organization. I strongly believe that success in the field depends on mentorship and collaboration. Therefore, working closely with the student and faculty representatives, I am confident I will fulfill my duties and ensure the representatives feel supported. Additionally, I am passionate about psychology and opportunities for students to be involved in personal and professional development, including presentations, submissions to Psynopsis, and workshops.

My commitment to the profession will assist in my collection of the bi-annually reports and timely response to student inquires. Furthermore, I am able to communicate respectfully and effectively in individual and group settings, which would assist in my communication with the communication officer and administration and financial officer. Lastly, Athabasca University’s Master of Counselling program is primary online. As a result, I have impeccable organization and time management skills.

 

Thank you for your consideration for the chair-elect position.

Déclaration d'intention (French) :

Je soumets ma candidature au poste d'agente des affaires des étudiants de deuxième et de troisième cycle pour la Société Canadienne de Psychologie (SCP). Ce poste est dans mon champs d’intérêts, car je suis actuellement le représentant du campus étudiant de l'Université Athabasca pour la SCP et l'Association des Psychologues d'Alberta. De plus, je suis mentor dans le programme de mentorat étudiant de la SCP. J'ai trouvé que ces rôles étaient profondément gratifiant et je cherche à acquérir de l'expérience dans un poste de direction pour approfondir davantage mes connaissances et la mise en œuvre des initiatives de la SCP. De plus, j'apprécie les occasions de réseautage qui découlent des connexions avec les étudiants de partout au Canada et de la participation à des congrès et conférences liés à la psychologie.

 

Les qualités que j'apporterais à ce poste sont le travail d'équipe, l'enthousiasme, la communication et l'organisation. Je crois fermement que le succès sur le terrain dépend du mentorat et de la collaboration. Par conséquent, en travaillant en étroite collaboration avec les étudiants et les représentants des facultés, je suis convaincu que je remplirai mes fonctions et veillerai à ce que les représentants se sentent soutenus. De plus, je suis passionné par la psychologie et les opportunités pour les étudiants de s'impliquer dans le développement personnel et professionnel, y compris les présentations, les soumissions à Psynopsis et les ateliers. Mon engagement envers la profession m'aidera à recueillir mes rapports semestriels et à répondre en temps opportun aux demandes des étudiants. De plus, je suis en mesure de communiquer avec respect et efficacité dans des contextes individuels et de groupe, ce qui m'aiderait à communiquer avec l'agent de communication et l’agent d’administration et des finances. Enfin, le programme de maîtrise en counseling de l'Université Athabasca est principalement en ligne. En conséquence, j'ai des compétences d'organisation et de gestion du temps impeccables.

 

Merci de votre considération pour le poste de président élu.

Short Biography (English):

My name is Shelbi Snodgrass and I am currently a graduate student pursuing a Master of Counselling degree from Athabasca University. Most recently I was the recipient of the Alberta Graduate Excellence Scholarship (2019/2020) and am extremely dedicated to my studies evidenced by the maintenance of a 4.0 GPA. I obtained an undergraduate degree from the University of British Columbia where I competed on the varsity swim team (winning rookie of the year at Canada West). Further, I received the Go Global Scholarship and participated in an International Service-Learning opportunity in South Africa with Education without Boarders. Both these experiences instilled values of self-awareness, commitment, collaboration, communication, and integrity, which inspired future aspirations of leadership within the field of psychology.

 

To provide further insight into my applied experience, I have been an addiction counsellor employed by Edgewood Health Network and Wagon Health Solution from March 2016-present. Outside of academia, I have a passion for growth and personal development, and in March 2018 successfully achieved the goal of becoming a 200-hour Registered Yoga Teacher. Combining my two passions, I spearheaded an Addiction Recovery Yoga Program at the Edgewood Health Network outpatient clinic in Calgary, a women’s process group, and have instructed high performance athletes at the Cascade Swim Club.

 

I have many interests in the field, such as addiction, forensics, and performance psychology. My ambitions for the future include continuing my education to pursue a PhD and maintaining my involvement in student initiatives and committees. I am extremely grateful for and inspired by the female mentors I have in my life. Therefore, my goal is to foreground the development of leadership skills throughout my career. My long-term goals include becoming a professor in the field of psychology and working in private practice with a focus on supervision and supporting the development of ethical, competent practitioners.
I appreciate your time in reviewing my application.

Courte biographie (French):

Je m'appelle Shelbi Snodgrass et je suis actuellement étudiante aux cycles supérieurs et je poursuis une maîtrise en counseling de l'Université Athabasca. Plus récemment, j'ai été récipiendaire de la bourse d'études supérieures de l'Alberta (2019/2020) et je suis extrêmement dévoué à mes études, qui est mis en évidence par le maintien d'une moyenne de 4 .0. J'ai obtenu un diplôme de premier cycle de l'Université de la Colombie-Britannique où j'ai participé à l'équipe de natation universitaire (recrue gagnante de l'année à Canada-Ouest). De plus, j'ai reçu la bourse Go Global et j'ai participé à une opportunité d’apprentissage et de service international en Afrique du Sud avec Éducation sans Frontières. Ces deux expériences ont inculqué des valeurs de conscience de soi, d'engagement, de collaboration, de communication et d'intégrité, qui ont inspiré de futures aspirations au leadership dans le domaine de la psychologie.

 

Pour donner un aperçu de mon expérience concrète, j'ai été une conseillère en toxicomanie employé par Edgewood Health Network et Wagon Health Solution de mars 2016 jusqu’à maintenant. En dehors du monde universitaire, j'ai une passion pour la croissance et le développement personnel, et en mars 2018, j'ai atteint avec succès l'objectif de devenir un professeur de yoga enregistré de 200 heures. Combinant mes deux passions, j'ai dirigé un programme de yoga de récupération de la toxicomanie à la clinique externe Edgewood Health Network à Calgary, un groupe de processus pour femmes, et j'ai instruit des athlètes de haute performance au club de natation Cascade.

 

J'ai de nombreux intérêts dans le domaine, comme la toxicomanie, la criminalistique et la psychologie de la performance. Mes ambitions pour l'avenir incluent la poursuite de mes études pour poursuivre un doctorat et le maintien de mon implication dans les initiatives et comités étudiants. Je suis extrêmement reconnaissante et inspirée par les mentors féminins que j'ai dans ma vie. Par conséquent, mon objectif est de mettre en avant le développement des compétences en leadership tout au long de ma carrière. Mes objectifs à long terme incluent devenir professeur dans le domaine de la psychologie et travailler en pratique privée en mettant l'accent sur la supervision et en soutenant le développement de praticiens éthiques et compétents. J'apprécie votre temps dans l'examen de ma candidature.


Undergraduate Student Affairs Officer Candidates

Alex-Anne Lamoureux

Statement of Intent (English):

I hereby wish to apply for the position of Undergraduate Student Affairs Officer. I finished my B.A. specializing in psychology in April 2019 and I am currently a first-year doctoral student in professional psychology program. I understand very well the reality of undergraduate students as well as that of the transition to higher education.

 

In the past, I have had the opportunity to work as a student mentor, where I have guided students in carrying out an independent research project, as a scholarship recipient. This position allowed me to develop leadership, communication and teamwork skills, an increased sense of organization and responsibility, but above all, a particular interest in helping students who are as passionate as I am in psychology. Since the beginning of my graduate studies, involvement in my professional community has become one of my goals. By learning more about the reality of professionals in psychology through my studies, I have at heart more than ever the desire to be able to make my contribution. I want to encourage undergraduates in their academic journey and encourage them to get involved with this community. Being perfectly bilingual, I will be able to answer the questions and needs of a large number of the student population.

 

That being said, I am convinced that my enthusiasm, my professionalism, as well as my management skills can be an asset to your team. I sincerely wish to have the pleasure of being able to achieve my goal of participating more in the activities of the Canadian Psychological Association through my duties as an undergraduate student affairs officer.

Déclaration d'intention (French) :

Par la présente, je souhaite poser ma candidature au poste d’agent des affaires de premier cycle. J’ai terminé mon B. A. spécialisé en psychologie en avril 2019 et je suis présentement étudiante de première année au doctorat profil professionnel. Je comprends alors très bien la réalité des étudiants au premier cycle ainsi que celle de la transition vers les études supérieures.

 

Dans le passé, j’ai eu l’occasion d’occuper un poste de mentor étudiant, où j’ai guidé des étudiants dans leur réalisation d’un projet de recherche indépendant, à titre de l’obtention d’une bourse. Cette position m’a permis de développer des compétences de leader, des aptitudes au travail d’équipe et à la communication, un sens accru de l’organisation et de responsabilité, mais surtout, un intérêt particulier à aider des étudiants passionnés autant que moi-même par la psychologie. Depuis le début de mes études supérieures, l’implication au sein de ma communauté professionnelle est devenue un de mes objectifs. En en apprenant davantage sur la réalité des professionnels en psychologie à travers mes études, j’ai à coeur plus que jamais le désir de pouvoir y apporter ma contribution. Je tiens à encourager les étudiants de premier cycle dans leur parcours universitaire et de les encourager à s’impliquer auprès de cette communauté. Étant parfaitement bilingue, je serai en mesure de répondre aux questions et aux besoins d’un large nombre de la population étudiante.

 

Cela étant dit, je suis persuadée que mon enthousiasme, mon professionnalisme, ainsi que mes capacités de gestion pourront être un atout à votre équipe. Je souhaite sincèrement avoir le plaisir de pouvoir réaliser mon but qui est de participer davantage aux activités de la Société canadienne de psychologie par l’entremise de mes fonctions d’agent des affaires de premier cycle.

Short Biography (English):

Alex-Anne is a doctoral student (PsyD) at the University of Moncton, New Brunswick. Her doctoral thesis seeks to assess the effectiveness of exposure therapy through writing via the Internet. Her research specifically targets people who are afraid of public speaking. She is interested in increasing the accessibility to psychological services to as many people as possible, through the use of tele-psychotherapy. In her spare time, Alex - Anne practices yoga daily, travels, spends time outdoors, plays music, reads, cooks, spends time with loved ones, or is looking for new projects to accomplish.

Courte biographie (French):

Alex-Anne est une étudiante au Doctorat professionnel (D.Psy.) à l’Université de Moncton, au Nouveau-Brunswick. Sa thèse de doctorat cherche à évaluer l’efficacité d’une thérapie d’exposition par l’écriture via Internet. Sa recherche cible plus spécifiquement les gens ayant la peur de parler en public. Elle s’intéresse à rendre l’accès aux services psychologiques plus approchables pour le plus grand nombre de gens, par l’utilisation de télépsychothérapies. Dans ses temps libres, Alex-Anne pratique quotidiennement le yoga, voyage, passe du temps en plein air, joue de la musique, fait de la lecture, cuisine, passe du temps avec ses proches ou est à la recherche de nouveaux projets à réaliser.

Nicole Boles

Statement of Intent (English):

My name is Nicole Boles, and I am applying for the Undergraduate Student Affairs Officer position. I am pursuing this position for the following reasons: (1) To advocate for psychology students across Canada; (2) to promote and encourage the development and innovation in psychological research among undergraduate students; and (3) to inspire students with my passion for psychology and the humanities.

 

My aim is to work closely with the Canadian Psychological Association (CPA) in order to enhance communication and undergraduate student involvement. I hold many qualities and skills that I can offer the CPA. In the spring of 2019, I formed a humanitarian club at the University of Calgary in partnership with the international charity, Operation Smile, a global medical charity, in order to create change for those born with cleft conditions. This experience has allowed me to develop extensive leadership and communication skills that I believe make me a strong candidate for this position. As founder and president, my role is to recruit and manage a team of 30+ student leaders. I ensure that all executive members are fulfilling their roles, and I am responsible for submitting bi-weekly reports to Operation Smile Canada. I have collaborated with the Calgary Catholic School District (CCSD) to host a joint fundraising and awareness campaign to recruit high-school students and provide them with toolkits to start their own clubs. I was hand selected to serve as one of three Canadian representatives at Operation Smile’s annual Step-Up symposium. This opportunity has led me to create long-withstanding relationships with students from over ten postsecondary schools in various Canadian provinces, many of whom are studying psychology. I have led many presentations and events to promote this club, and I continuously advocate for those born with cleft conditions. As the undergraduate student affairs officer, I will apply these managerial and leadership skills to the CPA in order to advocate for psychology students.

Déclaration d'intention (French) :

Je m'appelle Nicole Boles et je présente ma candidature au poste d'agente des affaires des étudiants de premier cycle. Je désire exercer ce poste pour les raisons suivantes: (1) défendre les intérêts des étudiants en psychologie à travers le Canada; (2) promouvoir et encourager le développement et l'innovation en recherche psychologique chez les étudiants de premier cycle; et (3) inspirer les étudiants avec ma passion pour la psychologie et les sciences humaines.

 

Mon objectif est de travailler en étroite collaboration avec la Socitété Canadienne de Psychologie (SCP) afin d'améliorer la communication et la participation des étudiants de premier cycle. Je possède de nombreuses qualités et compétences que je peux offrir à la SCP. Au printemps 2019, j'ai formé un club humanitaire à l'Université de Calgary en partenariat avec l'organisme de bienfaisance international Opération Sourire, un organisme de bienfaisance médical mondial, afin de créer un changement pour les personnes nées atteintes de fentes. Cette expérience m'a permis de développer de vastes compétences en leadership et en communication qui, selon moi, font de moi une candidate solide pour ce poste. En tant que fondatrice et présidente, mon rôle est de recruter et de gérer une équipe de plus de 30 étudiants leaders. Je m'assure que tous les membres de l'exécutif remplissent leur rôle et je suis responsable de soumettre des rapports bimensuels à Opération Sourire Canada. J'ai collaboré avec le district scolaire catholique de Calgary S pour organiser une campagne conjointe de collecte de fonds et de sensibilisation afin de recruter des étudiants du secondaire et de leur fournir des trousses d'outils pour créer leur propre club. J'ai été recruter pour servir comme l'une des trois représentantes canadiennes au symposium annuel Step Up d'Opération Sourire. Cette opportunité m’a amené à créer des relations de longue date avec des étudiants de plus de dix écoles postsecondaires de diverses provinces canadiennes dont la plupart étudient la psychologie. J'ai dirigé de nombreuses présentations et événements pour promouvoir ce club, et je continue de défendre les personnes nées avec des fentes. À titre d'agente des affaires étudiantes de premier cycle, j'appliquerai ces compétences en gestion et en leadership à la SCP afin de défendre les intérêts des étudiants en psychologie.

Short Biography (English):

I am a currently entering my final year in the Bachelor of Arts Honours Psychology program at the University of Calgary. I am interested in psycholinguistics, specifically the cognitive processes involved in complex language forms, such as sarcasm. My research work will involve studying sarcasm comprehension among preschoolers. Not all children are able to pick up on sarcasm and may feel socially excluded and misunderstood as a result. This research will help us better understand when children begin to understand sarcasm.

 

Over the years, I have been extensively involved on my campus. For one, I served as a member of the community outreach and peer support team at the Women’s Resource Centre (WRC) at UofC. As a peer helper, I was responsible for providing peer-to-peer support and provide appropriate referrals when necessary. I co-organized monthly events at the WRC and conducted presentations on campus in order to encourage students to volunteer as student leaders. Following this campaign, more than twenty students requested more information on volunteering with the centre as a peer helper and the number of prospective volunteer applicants had risen in the following year. My volunteer experience at the WRC, wherein I used my platform to advocate for members of my community, inspired me to form Operation Smile UofC.

 

I am currently working as a bilingual French-English literacy instructor at a private practice, where I help children and adolescents who present with reading and writing difficulties. My passion in child development and linguistics has inspired me to pursue a career in speech and language pathology. When I am not in the psycholinguistics lab or working, I enjoy polish folk dancing, playing the piano, and doing yoga.

 

As a student affiliate of CPA, I will apply the skills that I have gained over the years and will act as an active and reliable undergraduate representative. I will responsibly fulfill my duties whilst addressing concerns and issues brought up in meetings.

 

I am confident to meet the challenges ahead and make a strong contribution to the Canadian Psychological Association.

Courte biographie (French):

Je suis actuellement en dernière année de mon baccalauréat en arts, spécialisation en psychologie à l'Université de Calgary. Je m'intéresse à la psycholinguistique, en particulier aux processus cognitifs impliqués dans les formes du langage complexes, comme le sarcasme. Mon travail de recherche consistera à étudier la compréhension du sarcasme chez les enfants d'âge préscolaire. Tous les enfants ne sont pas capables de détecter le sarcasme et peuvent par conséquent se sentir socialement exclus et mal compris. Cette recherche nous aidera à mieux comprendre quand les enfants commencent à comprendre le sarcasme.

 

Au fil des ans, je me suis beaucoup impliqué sur mon campus. Pour ma part, j’ai été membre de l’équipe de sensibilisation communautaire et de soutien par les pairs du Women’s Resource Centre (WRC) à l’U de C. En tant que pair aidant, j'étais responsable de fournir un soutien par les pairs et de fournir des références appropriées si nécessaire. J'ai co-organisé des événements mensuels au WRC et effectué des présentations sur le campus afin d'encourager les étudiants à faire du bénévolat en tant que leaders étudiants. Suite à cette campagne, plus de vingt étudiants ont demandé plus d'informations sur le bénévolat avec le centre en tant que pair aidant et le nombre de candidats volontaires potentiels a augmenté l'année suivante. Mon expérience de bénévole au WRC, où j'ai utilisé ma plate-forme pour défendre les membres de ma communauté, m'a inspiré à former l'Opération Sourire U de C.

 

Je travaille actuellement en tant qu’instructrice d'alphabétisation bilingue français-anglais dans un cabinet privé, où j'aide les enfants et les adolescents qui présentent des difficultés de lecture et d'écriture. Ma passion pour le développement de l'enfant et la linguistique m'a inspiré à poursuivre une carrière en orthophonie. Quand je ne suis pas dans le laboratoire de psycholinguistique ou que je travaille, j'aime la danse folklorique polonaise, jouer du piano et faire du yoga.

 

En tant qu'étudiant affilié à CPA, j'appliquerai les compétences que j'ai acquises au fil des ans et agirai en tant qu’agente des affaires de premier cycle active et fiable. Je remplirai mes fonctions de manière responsable tout en répondant aux préoccupations et aux problèmes soulevés lors des réunions.

 

Je suis confiant de relever les défis à venir et d'apporter une forte contribution à la Société Canadienne de Psychologie.


Communciations Officer Candidates

Alanna Chu

Statement of Intent (English):

I am very excited to be applying for the Communications Officer position with the Canadian Psychological Association (CPA) Student Section. As a student entering my first year of the Clinical Psychology MA-PhD program at the University of Ottawa in September 2020, I am very eager to become involved in the CPA Student Section. I believe that the Student Section plays an invaluable role in connecting students in all stages of their careers in psychology, enabling our voices to be heard in the community and providing a forum to learn from each other.

 

In my current position as a Clinical Research Analyst at the Department of Supportive Care, Princess Margaret Cancer Centre and the Global Institute for Psychosocial, Palliative and End-of-Life care, I have developed relevant experience and transferable skills that would benefit this position. In this role, I have worked on the creation and maintenance of multiple clinician and patient facing websites (e.g. www.iCALMClinic.com). As one of the coordinators a global training program for clinicians, I am also involved in the planning and preparation of international workshops, including preparing of workshop agendas, packages and materials, proofreading international communication, administering surveys to clinician-participants, and email communication with workshop participants. I also currently maintain a portfolio of hospitals and research institutes involved in the program, and act as the main point of contact for healthcare professionals who are interested in or are receiving clinical supervision in our international training program.

 

Furthermore, I have ongoing experience working directly in a mentorship capacity, as a peer mentor in the Department of Psychology at Queen’s University for students looking to major in psychology and as a peer mentor for junior Master of Public Health students in epidemiology at the Dalla Lana School of Public Health. Through the Communications Officer position I hope to continue to be able to encourage, connect, and support students in their academic and career endeavours.

Déclaration d'intention (French) :

Je suis très heureuse de soumettre ma candidature au poste d'agente des communications à la section étudiante de la Société Canadienne de Psychologie (SCP). En tant qu'étudiante qui entame ma première année du programme de psychologie clinique MA - PhD à l'Université d'Ottawa en septembre 2020, j'ai très hâte de m'impliquer dans la section étudiante de la SCP. Je crois que la section étudiante joue un rôle inestimable en joignant les étudiants à toutes les étapes de leur carrière en psychologie, en permettant à nos voix de se faire entendre dans la communauté et en fournissant un forum pour apprendre les uns des autres.

 

Dans mon poste actuel d'analyste de recherche clinique au Département des Soins de Soutien, au Princess Margaret Cancer Center et au Global Institute for Psychosocial, Palliative and End-of-Life Care, j'ai développé une expérience pertinente et des compétences transférables qui bénéficieraient à ce poste. Dans ce rôle, j'ai travaillé sur la création et la maintenance de plusieurs sites Web destinés aux cliniciens et aux patients (par exemple, www.iCALMClinic.com). En tant que coordinatrice d'un programme de formation mondial pour les cliniciens, je suis également impliqué dans la planification et la préparation d'ateliers internationaux, y compris la préparation des ordres du jour des ateliers et des emballages, la relecture de la communication internationale, l'administration des sondages aux cliniciens participants et la communication par e-mail avec les participants à l'atelier. Je gère également actuellement un portfolio d'hôpitaux et d'instituts de recherche impliqués dans le programme et j’agis comme point de contact principal pour les professionnels de la santé qui sont intéressés ou qui reçoivent une supervision clinique dans notre programme de formation international.

 

De plus, j'ai une expérience continue en travaillant directement à titre de mentorat, en tant que pair mentor au département de psychologie de l'Université Queen's pour les étudiants qui souhaitent se spécialiser en psychologie et en tant que pair mentor pour les étudiants juniors en maîtrise en santé publique en épidémiologie à l’école de santé publique Dalla Lana. Grâce au poste d'agent de communication, j'espère continuer à être en mesure d'encourager, de connecter et de soutenir les étudiants dans leurs efforts académiques et professionnels.

Short Biography (English):

My name is Alanna Chu and I am an incoming Clinical Psychology Student at the University of Ottawa under Dr. Sophie Lebel. My academic interests are in psychosocial oncology, specifically the challenges, fears, and anxieties related to cancer progression and facing the end-of-life. During my Master’s and Doctoral studies I hope to focus on the fear of cancer recurrence and progression in patients with advanced cancer and their caregivers.

 

My interests in psychosocial oncology stem my from current position as a Clinical Research Analyst at the Department of Supportive Care, Princess Margaret Cancer Centre and Global Institute for Psychosocial, Palliative and End-of-Life Care in Toronto, Ontario. In this position, I am working on creating an online adaptation of a brief, psychodynamic intervention called Managing Cancer and Living Meaningfully (CALM) and coordinating an international training program for clinicians training in CALM. Through attending case supervision and the creation of the online intervention, I have become fascinated by the profound challenges and existential questions related to chronic and progressive disease and it’s treatment, which are common to patients around the world.

 

I received my Bachelor of Arts in psychology from Queen’s University in 2016. More recently, graduated from the Dalla Lana School of Public Health, University of Toronto, with a Master in Public Health, Epidemiology with a specialization in Addiction Studies. I believe strongly in the role of knowledge dissemination and translation in research, and aim to combine my clinical research and my experience in public health to create meaningful changes to our mental health policies and system in Canada.

 

In my spare time, I enjoy trail running, painting, cooking, and writing reviews about restaurants in a local newspaper.

Courte biographie (French):

Je m'appelle Alanna Chu et je suis une nouvelle étudiante en psychologie clinique à l'Université d'Ottawa sous la direction du Dre Sophie Lebel. Mes intérêts académiques sont en oncologie psychosociale, en particulier les défis, les peurs et les angoisses liées à la progression du cancer et à la fin de la vie. Au cours de mes études de maîtrise et de doctorat, j'espère me concentrer sur la peur de la récurrence et de la progression du cancer chez les patients atteints d'un cancer avancé et leurs soignants.

 

Mes intérêts en oncologie psychosociale découlent de mon poste actuel en tant qu'analyste de recherche clinique au Département des Soins de Soutien, au Princess Margaret Cancer Centre et au Global Institute for Psychosocial, Palliative and End-of-Life Care à Toronto, en Ontario. À ce poste, je travaille à la création d'une adaptation en ligne d'une brève intervention psychodynamique appelée « gérer le cancer et vivre de façon significative (CALM) » et à coordonner un programme de formation international pour les cliniciens se formant au CALM. Grâce à la supervision des cas et à la création de l'intervention en ligne, je suis devenu fasciné par les défis profonds et les questions existentielles liés aux maladies chroniques et dégénératives et à ses traitements, qui sont communs aux patients du monde entier.

 

J'ai obtenu mon baccalauréat en arts en psychologie à l'Université Queen’s en 2016. Plus récemment, diplômé de l'École de santé publique Dalla Lana, Université de Toronto, avec une maîtrise en santé publique, épidémiologie avec une spécialisation en toxicomanie. Je crois fermement au rôle de diffusion et d'application des connaissances dans la recherche et vise à combiner ma recherche clinique et mon expérience en santé publique pour apporter des changements significatifs à nos politiques et à notre système de santé mentale au Canada.

 

Dans mes temps libres, j'aime courir à l’extérieur, peindre, cuisiner et écrire des critiques sur les restaurants dans un journal local.

Shae Sackman

Statement of Intent (English):

My name is Shae Sackman and I am applying for the Communications Officer position within the CPA Student Executive.

 

As a potential resource for students currently in or interested in Psychology, I feel that my unique insight and experiences can prove to be valuable assets in the position of Communications Officer. My intersection, inclusive and details-oriented approach is suited for reaching out to all individuals and can help to illustrate that studying and participating in psychology is for anyone, regardless of background, identity or circumstance. An emphasis on diversity needs to become a focus in the psychological community, as the need for new perspectives and leadership in emerging areas increases.

 

I take on a role of ownership in any endeavour I undertake, and studying psychology has been no exception. I am an oft-sought resource for guidance on my campus regarding not just navigating the psychology programs, but also for being willing to help work to find a solution for any problem someone may bring me. Being able to be further involved in the psychology community within Canada through the CPA Student Executive would allow me to be a safe and well-informed resource for all those who I speak to or who I reach out to me.

 

My extensive background in computer programming, web development, social media and web standards is also an undeniable asset to this position.

 

Thank you for your time and consideration.

Déclaration d'intention (French) :

Mon nom est Shae Sackman et j’applique pour la position d’agent des communications dans la section étudiante de la SCP.

 

En tant que ressource potentielle pour les étudiants actuels ou intéressés par psychologie, je pense que mes connaissances et expériences uniques peuvent devenir des atouts précieux dans le poste d'agent des communications. Mon approche inter-sectionnelle, inclusive, et minutieuses est adaptée pour atteindre tous les individus et peut aider à illustrer que participer à et étudier la psychologie est pour quiconque, indépendamment du contexte, de l'identité ou des circonstances. Une emphase sur la diversité doit devenir une priorité dans la communauté de la psychologie à mesure que le besoin de nouvelles perspectives et leadership dans les domaines émergents augmente.

 

J'assume un rôle de dirigeant dans toutes les initiatives que j’entreprends et étudier la psychologie n'a pas été une exception. Je suis une ressource souvent recherchée pour des conseils sur le campus concernant non seulement la navigation du programme de psychologie mais également parce que je désirer aider trouver une solution à un quel que soit le problème qu’on m'apporter. Pouvoir faire partie encore davantage de la communauté au Canada par l'entremise de la section des étudiants SCP me permettrait d'être une ressource sûre et bien informée pour tous ceux à qui je parle ou qui me contactent.

 

Ma vaste expérience en programmation informatique, en développement web, en médias sociaux et en standards web sont aussi des atouts indéniables à cette position.

 

Merci de votre temps et de votre considération.

Short Biography (English):

I am currently a second year Psychology/Honours Philosophy double major at the University of Regina. My future academic plans include applying for the honours psychology program for Fall 2021 so I can continue my studies in trauma and related disorders and their intersection with social services while in graduate school. I want to work toward a PhD in Clinical Psychology and eventually educate and advocate to change social policy to include trauma-informed practices.

 

I am currently the Internal Communications Officer on the Psychology Students Association on campus, and have completely reformed the position in the past year. Tasks have included developing and launching a brand new website, designing, laying out and collecting articles and events for the PSA newsletters sent to all Psychology majors, and becoming a highly visible point of contact for all those seeking information about psychology specifically at my University, or more generally. Next academic year, I am hoping to move into an executive position so I can evolve the association into an authority and resource for students seeking information, training or opportunities in psychology rather than focusing on social events.

 

I am also the Arts representative to the UR Pride Centre for Sexuality and Gender Diversity board, a Student Member and Volunteer with the International Society for the Study of Trauma and Dissociation, and the Vice-Chair of the City of Regina Accessibility Committee. I am a self-declared queer, disabled, mature Métis student determined to lead and educate by example and interaction. My lived experience and perspective puts me in a unique position, and I refuse to waste it.

Courte biographie (French):

Je suis présentement étudiant de deuxième année en double majeure Psychologie/ Philosophie Honours à l’Université de Regina. Mon plan académique futur contient d’appliquer au programme Honours en psychologie à l’automne 2021 afin de poursuivre mes études sur le trauma et les troubles liés aux traumatismes et leurs intersections avec les services sociaux durant les études de cycles supérieurs. Je veux travailler pour poursuivre avec un PhD en psychologie clinique afin d’éventuellement pouvoir éduquer et plaider pour le changement politique et social qui inclura des pratiques informés sur le trauma.

 

Je suis présentement l’agente des communications internes de l’association des étudiants en psychologie de mon campus et j’ai complètement reformer la position dans la dernière année. Mes tâches ont inclus de développer et lancer un programme pour un tout nouveau site web, concevoir, disposer et collecter des articles et des évènements pour le bulletin de l’association envoyé à tous les étudiants en psychologie et devenir un point de contact principal pour ceux qui recherche de l’information sur la psychologie, plus particulièrement à mon Université, mais aussi plus généralement. L’an prochain je souhaite être élu dans une position exécutive afin de faire évoluer notre association vers une autorité et une ressource pour les étudiants recherchant de l’information, des formations ou des opportunités en psychologie, au lieu de mettre l’attention sur des rassemblements sociaux.

 

Je suis aussi représentant en arts pour le comité du centre UR Pride centre pour la sexualité et la diversité des genres, membre étudiant et bénévole pour la Société Internationale pour l’Étude du Trauma et des Dissociations et vice-chair pour le comité sur l’accessibilité de la ville de Regina. Je m’auto-déclare queer, handicapé ainsi qu’étudiant mature Métis déterminé à éduqué et dirigé avec exemple et interaction. Mes expériences de vie et ma perspective me donne une position unique et je refuse de ne pas en prendre avantage.