Psychologie canadienne/Canadian Psychology

Mandat

Canadian Psychology/Psychologie canadienne publishes generalist articles in areas of theory, research, practice, education, and policy that are of interest to a broad cross-section of psychologists. The journal publishes systematic reviews (including meta-analyses) and literature reviews relevant to theory or research in basic and applied areas – for example, human and non-human neurosciences, cognitive, perception, history and theoretical systems, quantitative, developmental, social, personality, clinical, counselling, educational and school, industrial/organizational, community, as well as teaching and learning.

Original, empirical contributions are welcome if large-scale work is involved and the research is of direct relevance to the discipline as a whole.

Commentaries and articles discussing professional issues and case material illustrative of theoretical principles or professional problems are also appropriate. In all cases, the manuscript should be of relevance to a generalist audience and discuss implications for the field.

Manuscripts with direct relevance to the Canadian context are also welcome for submission; authors should ensure that the article speaks to the broad interest. Canadian Psychology/Psychologie canadienne accepts submissions in either English or French.


Introducing the editor of Canadian Psychology, Dr. Saklofske!

Don Saklofske, PhD“Psychology journals need to be more than repositories for psychological findings and forums exclusively for psychologists and allied professionals: They must also ensure that what psychology can contribute to society at large is readily transferable to and accessible by the wider public. Thus, the true impact of Canadian Psychology will be not just how psychology as a science and a profession is served by the published articles but also how the world at large is informed about and benefits from the knowledge presented in the journal.”

—Don Saklofske, PhD
Editor of Canadian Psychology 

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Psychologie canadienne/Canadian Psychology est publiée à tous les trimestres (février, mai, août, novembre).

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PsycAlert : Avis par courrier électronique

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Équipe de rédaction :

Rédacteur en chef Donald Saklofske, Ph.D., University of Western Ontario
Rédacteur en chef associés : Natacha Godbout, Ph.D., University of Quebec in Montreal-UQAM
Donald Sharpe, Ph.D., University of Regina
Gordon Flett, Ph.D., York University
Rédacteur administratif : Lauren Thompson, Ph.D., Canadian Psychological Association

Directives aux auteurs :

Tous les manuscrits doivent être présentés par voie électronique à la revue Psychologie canadienne au portail de présentation des manuscrits.

Politique d’évaluation « à l’aveugle »

Les évaluations à l’aveugle sont facultatives. Si un auteur préfère une évaluation « à l’aveugle », il doit l’indiquer dans sa lettre d’accompagnement. Plutôt que d’indiquer les noms et affiliations des auteurs sur la page de titre, les auteurs devraient mettre cette information dans la lettre d’accompagnement, qui n’est pas vue par les évaluateurs. Les notes en bas de page qui identifient les auteurs doivent aussi être sorties du manuscrit et peuvent être ajoutées à la lettre d’accompagnement. Les auteurs devraient déployer tous les efforts pour veiller à ce que le manuscrit proprement dit ne contienne pas d’indices quant à l’identité des auteurs.

Autorisation

Pour obtenir la permission d’utiliser des textes déjà publiés, des tests ou des parties de test, des tableaux ou des figures veuillez communiquer avec nous par courriel à l’adresse permissions@cpa.ca ou par téléphone au 613-237-2144, poste 337 ou au numéro sans frais: 1-888-472-0657, poste 337.
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