Psychologie canadienne/Canadian Psychology

Mandat

Canadian Psychology/Psychologie canadienne publishes generalist articles in areas of theory, research, practice, education, and policy that are of interest to a broad cross-section of psychologists. The journal publishes systematic reviews (including meta-analyses) and literature reviews relevant to theory or research in basic and applied areas – for example, human and non-human neurosciences, cognitive, perception, history and theoretical systems, quantitative, developmental, social, personality, clinical, counselling, educational and school, industrial/organizational, community, as well as teaching and learning.

Original, empirical contributions are welcome if large-scale work is involved and the research is of direct relevance to the discipline as a whole.

Commentaries and articles discussing professional issues and case material illustrative of theoretical principles or professional problems are also appropriate. In all cases, the manuscript should be of relevance to a generalist audience and discuss implications for the field.

Manuscripts with direct relevance to the Canadian context are also welcome for submission; authors should ensure that the article speaks to the broad interest. Canadian Psychology/Psychologie canadienne accepts submissions in either English or French.

Read an interview with editor Vina Goghari, PhD, click here.


Psychologie canadienne/Canadian Psychology est publiée à tous les trimestres (février, mai, août, novembre).

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PsycAlert : Avis par courrier électronique

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Équipe de rédaction :

Editor

Vina M Goghari, PhD

I am a clinical scientist and associate professor at the University of Toronto, Canada. My research brings together multiple methodologies, including neuroimaging, behavioral genetics, cognitive and affective experimental psychology, and clinical assessment. The main aim of my research is to advance scientific knowledge in the causes, course and outcome, and treatment of psychosis and mood disorders.

Rédacteur en chef associés :

Paul Samuel Greenman, PhD

Je suis professeur à temps plein et directeur du Département de psychoéducation et de psychologie à l’Université du Québec en Outaouais à Gatineau (Québec). Je suis également psychologue clinicien à l’Institut du couple et de la famille d’Ottawa (Ottawa Couple and Family Institue—OCFI) et à l’unité de médecine familiale de l’Hôpital Montfort, qui se trouve également à Ottawa (Ontario). Je m’intéresse au développement et à la mise-en-pratique de traitements psychologiques pour les patients médicaux. De plus, je mène des projets de recherche sur les corrélats psychosociaux des maladies chroniques, particulièrement la qualité des relations de couple et leurs effets sur la gestion des maladies cardiaques.

Donald Sharpe, PhD

I am a social psychologist and professor of psychology at the University of Regina, Regina, Saskatchewan, Canada. I am a generalist who studies a variety of different research topics. My current research interests include the applying of quantitative methods (e.g., meta-analysis), as well as the examining of long-standing issues in methodology (e.g., demand characteristics).

Managing Editor

Lisa Votta-Bleeker, PhD

Société canadienne de psychologie

Directives aux auteurs :

Tous les manuscrits doivent être présentés par voie électronique à la revue Psychologie canadienne au portail de présentation des manuscrits.

Politique d’évaluation « à l’aveugle »

Les évaluations à l’aveugle sont facultatives. Si un auteur préfère une évaluation « à l’aveugle », il doit l’indiquer dans sa lettre d’accompagnement. Plutôt que d’indiquer les noms et affiliations des auteurs sur la page de titre, les auteurs devraient mettre cette information dans la lettre d’accompagnement, qui n’est pas vue par les évaluateurs. Les notes en bas de page qui identifient les auteurs doivent aussi être sorties du manuscrit et peuvent être ajoutées à la lettre d’accompagnement. Les auteurs devraient déployer tous les efforts pour veiller à ce que le manuscrit proprement dit ne contienne pas d’indices quant à l’identité des auteurs.

Autorisation

Pour obtenir la permission d’utiliser des textes déjà publiés, des tests ou des parties de test, des tableaux ou des figures veuillez communiquer avec nous par courriel à l’adresse permissions@cpa.ca ou par téléphone au 613-237-2144, poste 337 ou au numéro sans frais: 1-888-472-0657, poste 337.
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