La SCP, en collaboration avec le Conseil des sociétés professionnelles de psychologues (CSPP), a demandé à Nanos Research d’effectuer un sondage auprès de plus de
3 000 Canadiens afin de mieux comprendre comment ceux-ci perçoivent le rôle de la psychologie, les obstacles et les solutions à l’accès aux soins et la qualité des soins qu’ils reçoivent. Voir le communiqué de presse
et les résultats du sondage.
Whether you mark holidays in December or not, typical winter customs are being disrupted. The pandemic has had a significant impact on society’s ability to connect and has also reduced individuals’ access to wellness-maintaining strategies and activities. …
Read the full article by Kerri Ritchie and Caroline Gerin-Lajoie here: (https://theconversation.com/pandemic-december-how-to-stay-connected-and-resilient-in-a-covid-19-holiday-season-150678
The CPA webinar ‘COVID and the Canadian Winter‘ recorded on Thursday is now up on our YouTube channel. Featuring presenters Dr. Ben C.H. Kuo, Dr. Heather Hadjistavropoulos, Dr. Janine Hubbard, and Dr. Yael Goldberg speaking on racism, teletherapy, children, isolation & anxiety.
https://www.youtube.com/watch?v=wYYB8zkt39k&feature=youtu.be
La SCP, en collaboration avec le Conseil des sociétés professionnelles de psychologues (CSPP) a demandé à Nanos Research d’effectuer un sondage auprès de plus de 3 000 Canadiens afin de mieux comprendre comment ceux-ci prennent soin de leur santé mentale et accèdent aux soins fournis par les psychologues dans le contexte de la pandémie de COVID-19. Voir le communiqué de presse et les résultats du sondage.
Faits saillants de l’enquête ESP 2020 COVID
Section de la psychologie éducationnelle et scolaire de la SCP – Enquête COVID-19 (PDF)
In response to requests from psychology educators, The CPA’s Education Directorate has developed a brief guide to taking university instruction in psychology online. The guide has a brief overview of the processes involved in student learning, as well as helpful tips to increase student engagement, and provides a framework for course planning and development along with templates for course and lesson planning. It contains extensive links to other sources of practical help in making the transition from in-person to online environments. The guide is intended to be a living document, and will be updated as new links and information become available.
Making the Transition to Online Teaching and Learning: A Guide for Instructors
Comment prendre soin de vous pendant COVID-19. Voir plus ‘La psychologie peut vous aider’ à https://cpa.ca/fr/lapsychologiepeutvousaider/.
Réponses à vos questions sur l’initiative de services gratuits de la SCP pour redonner aux fournisseurs de services de première ligne pendant la pandémie de COVID-19
La SCP a produit des fiches d’information pour aider les employeurs et les employés à obtenir l’aide gouvernementale liée à COVID-19 :